T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / OF - Of Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Mrt

    Deprem kuşağı üzerinde bulunan ve geçmişteki acı tecrübeleri ile birçok can kayıplarının yaşandığı ülkemizde afetlere hazırlık tüm hızıyla devam etmektedir. Ülkemizde " Asrın felaketi "  olarak nitelendirilen 6 Şubat depremlerinin yaraları sarılmaya çalışılırken  deprem gerçeğine, her yıl 1-7 Mart ‘Deprem Haftası’ ile dikkat çekilmektedir. Bu kapsamda  geleceğimizi şekillendirecek olan öğrencilerimizin afet risklerinin azaltılması konusunda bilinçlendirmek ayrıca " Afete Hazırlık "  konusunda farkındalık ve bilgi düzeylerinin artırılması amacıyla okulumuz Of Anadolu İmam Hatip Lisesi Afete Hazırlık Kulübünün öncülüğünde 05.03.2024 tarihinde saat 10:45 te deprem tatbikatı yapılmıştır.

    Tatbikatımız Afete Hazırlık Kulubü Sorumlu öğretmenimiz Sinan KARCIN'nın okulumuzda ki sirenleri çalmasıyla başladı. Sirenle birlikte tüm personel ve öğrencilerimiz “ÇÖK, KAPAN ve TUTUN” yöntemiyle kendilerini güven altına aldılar. Tatbikatla olası bir deprem anında personel ve öğrencilere kurum ve okullarda can ve mal kaybının en aza indirilmesi için eğitim verilerek derslikler ve diğer alanlar planlı bir şekilde boşatılmış ve önceden belirlenen açık alanlarda hiçbir izdihama yol açmadan toplanmaları sağlanmıştır. Tatbikatın sonunda kısa bir değerlendirme yapılarak tatbikatta yaşanan olumlu ve olumsuz yönlere ilişkin okul idaresi, öğretmen, öğrenci ve ekip sorumlularına geri bildirimler verilmiş olup acil durumlarda nasıl daha etkin müdahale sağlanabileceğine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Okulumuz Müdür Yardımcısı Hüsamettin KOÇBIYIK toplanma alanında Deprem ve afetlerle ilgili kısa bir açıklama yaparak tatbikat sürecince  bu farkındalık eğitimine katılan öğrenci, öğretmen ve kurum personelimize sergiledikleri duyarlı yaklaşımları için  teşekkür ederek yeri ve zamanı geldikçe bu tür eğitim ve tatbikatların yapılmaya devam edileceğini duyurmuştur.

 

   Ayrıca Afete Hazırlık Kulübünün öğretmenleri tarafından öğrencilere yangın riskini değerlendirme, yangın tehlikelerini tanıma, yangın çıkma olasılığına karşı hazır olma ve yangın sırasında güvenli bir şekilde davranma becerilerini kazandırma yangın güvenliği ekipmanlarını kullanma ve acil durum tahliye planlarını uygulama konularında teorik ve pratik bilgiler aktarılmıştır.

Şbt

Mesleki Seçim Sürecimde Bana Mesleğini Anlat Kariyer Günleri kapsamında bu ayki konuğumuz İçişleri Bakanlığı Personel Daire Başkanı Sayın Ahmet BAŞER oldu. Okulumuz 1997 yılı mezunlarımızdan olan Sayın Ahmet BAŞER öğrencilerimize Öğrencilik hayatı ve mesleki kariyeri ile ilgili tecrübelerini paylaştı. Kendisine, Programa katılan Sayın Kaymakamımız Yiğit Yaşar DEMİRER'e, Emekli Tarih Öğretmenimiz Haşim UZUNHASANOĞLU'na ve okul kurum müdürlerine katılımlarından dolayı teşekkür ediyoruz.

Ock

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Prof.Dr. Süleyman Turan hocamız tarafından okulumuz konferans salonunda öğrencilerimize "Kutsal Şehir Kudüs " konulu konferans verildi. İlçe MEM Müdürü İdris Kabahasanoğlu, Okul Müdürleri, Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleşen programda Prof.Dr. Süleyman Turan hocamız  kudüs şehrinin Hristiyanlık ,Yahudilik ve İslam açısından öneminden bahsetti. Katılımcıların ilgiyle takip ettikleri programın sonunda, Prof.dr Süleyman Turan hocamıza günün anısına   İlçe MEM Müdürümüz İdris Kabahasanoğlu hediye   takdim ettiler.

Prof.Dr. Süleyman Turan hocamıza konferansları için çok teşekkür ediyoruz.

Ock

Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, Karadeniz Teknik Üniversitesi ev sahipliğinde bölgemizdeki 6 üniversitenin paydaşlığında “Doğu Karadeniz Kariyer Fuarına (DOKKAF) 11. Sınıf öğrencilerimiz ile katıldık.

Fuarda öğrencilerimiz ilgi alanlarına yönelik meslek gruplarıyla tanıştılar meslekle ilgili bilgi edindiler. Alanın uzmanlarından iş imkânları ve staj imkanlarına yönelik bilgi aldılar.

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün  her yıl Anadolu İmam Hatip Liseleri arasında  düzenlemiş olduğu Genç Muhafızlar Hafızlık Yarışmasında 10.sınıf Öğrencimiz Ensar Karadeniz, Genç Bilaller Ezan okuma yarışmasında 11.sınıf öğrencimiz Tolunay Keskin il üçüncüsü oldular.

Öğrencilerimizi, öğrencilerimizin yetişmesinde emeği geçen başta ana-babalarını, kuran kursu hocalarını ( Ahmet Durmuş, Eyüp Keskin ), Hafız öğrencimizi yarışmaya Hazırlayan Müdür Yardımcımız Hüsamettin Koçbıyık'ı, Ezanda öğrencimizi yarışmaya hazırlayan İHL Meslek Dersleri öğretmenimiz Salih Akyüz'ü, son dokunuşlarıyla Of İlçe Murakıbımız Zekeriya Kaya'yı TEBRİK EDİYOR, ŞÜKRANLARIMIZI ARZ EDİYORUZ.

 

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün  her yıl düzenlemiş olduğu Genç Sada Kur'an-ı Kerimi Güzel okuma yarışmasında 9.sınıf öğrencimiz Zekeriya Hac İbrahim Trabzon il birincisi olmuştur.

Öğrencimiz Zekeriya Hac İbrahim'i, üzerinde emeği olan başta ana-babasını, Zehra Hatun Erkek Kuran Kursundaki hocalarını, öğrencimizi yarışmaya hazırlayan İHL Meslek Dersleri öğretmenimiz Salih Akyüz'ü, son dokunuşları için Of İlçe Murakıbımız Zekeriya Kaya'yı ve Mesleki Yarışmalardan sorumlu Müdür Yardımcımız Hüsamettin Koçbıyık'ı tebrik ediyoruz.

 

Ekm

2023-2024 Eğitim öğretim yılı Okul Aile Birliği toplantımızı 26 Ekim perşembe günü yaptık. Toplantıya katılan velilerimize teşekkür ederiz.

Ekm

13-21 Ekim İmam Hatipler Haftası dolayısıyla Of İlçe Müftüsü Özcan YILMAZ hocamız okulumuz öğretmen ve öğrencilerine konferans verdiler Of İlçe Müftümüze kıymetli sunumları için teşekkür ediyoruz.

Ekm

Ekim 1951'de Yedi İlimizde Yeniden Açılan İmam Hatip Okulları 72 Yaşında!

Ortaokul ve lise kademeleri ile imam hatip okulları, lise ve üniversitelerin bütün bölümlerine öğrenci yetiştiren, eğitim içeriği, özgünlüğü ve çeşitliliği ile markalaşmış, ülkemizin telif modeli okullardır.

Türk eğitim sisteminin köklü kurumlarından olan İmam Hatip Okulları, Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinde 1913 yılında "Medresetü'l-Eimme ve'l-Huteba" adıyla başlatılan bir müessesenin devamı olarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulduktan birkaç ay sonra 3 Mart 1924 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde kabul edilen Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun 4. Maddesi ile "İmam ve Hatip Mektebi" olarak açılmıştır.

Bir zaman yaşanan fetret döneminden sonra Merhum Celâleddin Ökten (Celal Hoca)'nın gayretleriyle 13.10.1951 tarihli 601 sayılı Müdürler Komisyonu kararı ile dönemin Millî Eğitim Bakanı Tevfik İleri tarafından 17 Ekim 1951'de "İmam-Hatip Okulu" adıyla yeniden açılmıştır. İmam hatip okulları 3 yıl orta kısmı ve 4 yıl da lise kısmı olacak şekilde tasarlanarak 1973 yılında, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile "İmam-Hatip Lisesi" adını almıştır.

 

Bugün "Anadolu İmam Hatip Lisesi" adıyla devam eden İmam Hatip Okullarında 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrencilerin ilgi, kabiliyet ve kariyer hedeflerine göre eğitim alabilecekleri "Program Çeşitliliği" sunulmaktadır. İmam hatip okullarında öğrenciler Temel İslam Bilimleriyle birlikte, Fen ve Sosyal Bilimler, Uluslararası, Yabancı Diller, Mûsikî, Spor, Geleneksel ve Çağdaş Görsel Sanatlar, Hafızlık, Teknoloji proje ve programlarından yararlanabilmektedir.

Kuruluşundan bugüne kadar İmam Hatip okullarımızın gelişiminde emeği geçenlerden ahirete irtihal edenleri rahmet, hayatta olnaları şükranla yad ederiz.

 

Ekm

Tübitak Bilim Söyleşileri kapsamında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim üyesi Doç.Dr. Mehmet Kanak okulumuz Of Anadolu İmam Hatip Lisesinde “Değerler Eğitimi Perspektifinde İhmal ve İstismar” konulu konferans vermiştir.  

Sayın Doç.Dr Mehmet KANAK hocamıza programa katılan İlçe Milli Eğitim Müdürü İdris Kabahasanoğlu, Okul Aile Birliği Başkanımız Hasan Koç ve diğer katılımcılara teşekkür ederiz.

Ekm

     Peygamberimiz Hz Muhammet (SAV)’in  Mevlidi Nebi Haftasını kutlama programı okulumuz konferans salonunda yapıldı. Konferans salonunda yapılan kutlama programı  Kuranı Kerim ile başladı. Ardından okulun Tarih Öğretmeni Fırat Orğun tarafından "Peygamberimizin Örnek Hayatı" konu bir konferans verildi. Fırat Orğun konuşmasında;

    “Besmele, hamdele ve salvele

·Hz. Muhammed (as) yalnız bir peygamber olarak değil tarihi bir kişilik olarak da dünya tarihinin en önemli şahsiyetlerinden biridir. Bu durum yerli yabancı birçok araştırmacı tarafından da dile getirilmektedir. Çünkü ondan sonraki dünya ne inanç ne siyaseten ne hukuken ne de temel değerler bakımından asla ondan önceki dünya olmayacaktır.

·İnsan olmanın ne demek olduğunu yaşayan, somut örnek yoluyla göstermek için Yaratıcı tarafından seçilmiştir. Ahseni takvimden maksadın ne olduğunu canlı bir örnek, Kuran’ın ifadesiyle üsve-i hasene olarak gönderilmiştir.

·Her şey zıddıyla bilinir nüktesi gereğince Ondan önceyi tanımak gerekiyor ki onun dünyaya katkısını anlamak mümkün olsun. Bilindiği gibi O gelmeden önceki döneme cahiliye denilmektedir. Cahiliye kelimesinin kökü olan cehl-cehalet kelimesi Türkçeye genelde bilgisizlik olarak tercüme edilir. Şüphesiz ki bilgisizlik anlamı olduğu gibi Hz. Muhammed’den önce pek çok konuda bilgisizlik vardı. Özellikle tek Allah, ahiret, hesap vb. inancı.. gibi metafizik konularında ve toplumsal düzeni sağlayan hukuk kurallarının ne olması gerektiği konusunda. Mekkelilerin çoğu -metafizik meseleler dışındaki- konularda bilgili insanlardı; tüccar oldukları için dünya hakkında malumatları vardı.

·Cehalet aynı zamanda hilmin ve hikmetin zıddı olarak kullanılır. Hilm, ağırbaşlı-olgun ve yumuşak huyluluk; hikmet ise yerli yerinde ve sonu faydalı olan işler yapmaktır. Bu açıdan bakıldığında cehalet, daha ziyade bir tavır ve tutum manzumesi geliştirmekten ve bunları sergilemekten yoksunluk anlamına gelmektedir. Dolayısıyla ayet ve hadislerde yerilen cehalet, insanların doğru olmayan değerler sistemi benimseyip hatalı tavır ve tutumlar içinde bulunmasıydı.

·Birkaç örnek vermek gerekirse; Mevcut düzeni aşırı benimseme, dışına çıkmaktan çekinirlerdi. Yanlış olup olmadığını sorgulamaz yahut açıktan tenkit edemezlerdi.

·Kalabalığı ve çoğunluğu doğrunun ve hakkın ölçüsü kabul ederlerdi. Çoğunluktan ayrılmayı ve kınanmayı göze alamazlardı. Ebu Talib’in ölümü öncesinde kendisini imana davet eden Hz. Peygambere şöyle dediği rivayet edilir: Kureyş’in kadınları arkamdan “Ebu Talip ölümden korktu da Müslüman oldu” demesinler.

·Atalarıne gereğinden fazla önemser hatta kutsarlardı. Yanlış da olsa onların yolundan ayrılmayı büyük ayıp ve yanlış olarak algılarlardı. Sık sık Hz. Peygamberi de atalarının yolundan yüz çevirmekle itham ederlerdi. Pek çok kimseyi bu kanaldan sıkıştırıp Müslümanlığa geçişine engel olurlardı. Nitekim müşrikler dediler ki: Ey Ebû Talip! Abdulmuttalib milletinden yüz mü çevireceksin?

·Soyu ve soy birliğini ön planda tutarlardı. Doğrusuna yanlışına bakmadan aşiretlerinden olanların arkasında dururlardı. Müslümanlığı seçmemiş Haşimoğluları Hz. Peygambere bu yüzden sahip çıkmıştı.

·Doğru-yanlışın ölçüsü kendileri ve çıkarlarıydı. Yeri geldiğinde ayların adlarını bile değiştirirlerdi. Mal ve adamların çokluğuna dayalı gücü kutsarlardı. O nedenle hak ve hakikatin ölçüsü ve mesnedi güçlü olmaktı.

·Bütün bunların zorunlu sonucu olarak haktan ve doğrudan yana olmakta zorlanırlardı. Çıkarları uğruna hakkı-hakikati görmezden gelmeyi tercih ederlerdi. Hz. Ömer bu hususta öne çıkan bir şahsiyetti, haktan yana olmayı severdi. Hz. Peygamber “Allah’ım İslam’ı iki Ömer’den biriyle kuvvetlendir” diye dua etmişti. Ömmerleri biri Hz. Ömer diğeri onun dayısı Amr b. Hişam yani Ebu Cehil’di. Ebu Cehil son derece inat ehli ve kibirli biriydi. O nedenle dua Hz. Ömer’de makes buldu.

·Hz. Muhammed’in getirdiği mesaj soyut ve ilkesel birlikteliği öne çıkardı. Akrabalık, soy, çıkar, güç gibi unsurların hakkın ve hakikatin yerine geçemeyeceği bir anlam ve değer dünyası inşa etti. Birey olarak var olmayı ve hür irade üzerinden kararlar verip uygulamayı merkeze aldı. Her bir ferdi Allah ile doğrudan ilişkisi olan bağımsız bireyler olarak konumlandırdı.

·Müslüman toplumun temeli ve kurucusu olacak yeni bir hukuk düzeni vücuda getirdi. Bununla birlikte bütün insanlığı kuşatacak doğal hukuk düşüncesini ortaya attı. Erkek, kadın, çocuk, yetişkin, köle hür vs. ne olursa olsun insan olmaktan kaynaklı bir değerinin olduğunu; sosyal statü veya rolünün bunu değiştiremeyeceğini hükme bağladı.

·Sarsılmaz ve aşındırılmaz bir dini özgürlük alanı oluşturdu. İnsanların seçtiği dini serbestçe ve korkmadan yaşamalarını hukuki ve dini güvence altına aldı.

·Kadını basit ve değersiz bir varlık olmaktan çıkarıp İslam toplumunun temeli olan ailenin merkezinde kilit bir konuma yerleştirdi. Anne, eş ve kardeş olarak saygınlığını artırdı. Her türlü ekonomik hakkını güvence altına aldı. Fakat aynı zamanda onu günlük hayatın ağır yüklerinden azade kıldı. Bununla birlikte sosyal hayattan dışlamadı. Nitekim Hz. Ömer’in çarşı Pazar sorumlusu Şifa bt. Abdullah adlı bir kadındı.

·Rahat ulaşılabilir ve bir takım hileli yollarla kendisinden kolay faydalanılabilir bir varlık olmaktan uzaklaştırdı. Ücretle ve geçici hazlar için kadınlarla ilişki kurulmasını yasakladı. Örtünme ve mahremiyet kuralları ile onun değerini yükseltti.

·Cahiliye denen olgu yalnız tarihi bir dönemlendirme de değildir; kişi ve toplumların kendi hayat yolculuklarında bir içine düşmekten kaçınamayacakları bir evredir. Herkes veya her toplum bu anılan problemli yaklaşım ve kabullere musallat olabilir. Nitekim günümüzde de bazı cahiliye değerlerinin öne çıkarıldığı görülebilmektedir.

·Bu bağlamda Filistin’de yaşanan katliamları kabullenmek ve bir takım bahane ve kılıflar uydurarak duyarsız kalmanın yollarını aramak da bir cahiliye tavrıdır. Hz Muhammed’in inşa ettiği anlam ve değer dünyası hem Müslüman hem de mazlum bir halk olan o insanların yanında durmayı zorunlu kılar. Bunu elimizle, olmadı malımızla, olmadı dilimizle en azından kalbimizle yapmaktan geri durmamak Hz. Muhammed’e olan bağlılığın gereğidir.

     Son olarak, ulu önderimiz ve ebedi rehberimiz Hz. Muhammed’e salat ve selam ederek ve Filistinli kardeşlerimizin ve Kudüs’ün bir an önce felaha ve özgürlüğe kavuşmasını Cenabı Allah’tan niyaz ederek konuşmamı bitirmek istiyorum”

     İman ve İstikamet konulu video gösterimi, ilahilerin ve şiirlerin okunması ile devam eden programın sonunda İlçe Milli Eğitim Müdürü idris Kabahasanoğlu bir teşekkür ve selamlama konuşması yaptı.

      İlçe Milli Eğitim Müdürü  Kabahasanoğlu konuşmasında, " Böyle güzel ve anlamlı program düzenledikleri için başta okul müdürümüz olmak üzere, emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik ediyorum. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.  Peygamberimizin; Müminler  birbirini sımsıkı tutan binalar gibidir, hadisini hatırlayarak diyorum ki bugün Filistin'de Gazze'de Müslümanlar İsrailli siyonistler tarafından katlediliyor. Biz Müslümanların halini bu hadisi şerife göre yorumunu sizlere bırakıyorum.  Peygamberimizin sade yaşamını ondan geriye kalan eşyalardan bir kez daha anlıyoruz. O'nun   Mekke'nin  Fethinden sonraki gösterdiği tavır muzaffer komutan gibi değil de sade bir tavır olması,  hayatına aynı sadelikte  devam etmesi O'nun gerçekbir peygamber olduğunu Batılı bilim adamları da ifade ediyor. Sevgili gençler peygamberimize çokça salat ve selam gönderin. Gönderin ki bizden haberi olsun. Hep birlikte Of'tan Allah'ın Resülüne  (as)  selat ve selam gönderlim." sözleriyle duygularını ifade etti.

      Okulumuzda yapılan  Mevlidi Nebi Programını hazırlayan İHL Meslek Dersleri öğretmenlerimiz Elif Tellioğlu, Salih Akyüz hocalarımıza, programda görev alan öğrencilerimize programımıza katılan İlçe Milli Eğitim Müdürü İdris Kabahasanoğlu,  Okul Aile Birliği Başkanı Hasan Koç, okul müdürleri, öğrenci, öğretmen ve velilerimize teşekkür ediyoruz.

 

Ekm

Cumhuriyetimizin  100. yılı 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı etkinlikleri kapsamında Of ilçemizde gerçekleştirilen liseler arası ilçe Bocce turnuvasında okulumuz kız öğrenci takımı ilçe birincisi, erkek öğrenci takımı ilçe üçüncüsü oldu. Başarıları sebebiyle öğrencilerimizi ve onları turnuvaya hazırlayan Beden Eğitimi öğretmenimiz Yalçın İnan'ı tebrik ediyoruz.

Eyl

Mevlid Kandili-Mevlidi Nebi Haftası vesilesiyle öğrencilerimiz öğretmenlerimiz ve Okul Müdürümüz Mustafa Çapoğlu nezaretinde Başta İlçe Kaymakamımız, İlçe Belediye Başkanımız, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ve diğer kurumları ziyaret ederek Mevlid Kandillerini tebrik ederek lokum ikramında bulundular.

 İlçemizde bulunan ortaokulların 8.sııflarında okuyan öğrencileri ziyaret ederek kandillerine tebrik ettiler İman ve İstikamet konulu hadisleri anlattılar ve lokum ikramında bulundular,

Yine Mevlidi Nebi vesilesiyle ilçemiz Bay ve Bayan esnafları ziyaret edilerek lokum ikramında bulundular.

Bizi güleryüzle karşılayan İlçe Belediye Başkanvekilimiz, İlçe Kaymakamımız, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ve tüm kurum müdürlerimize, ortaokul idareci ve öğretmenlrimize ilçemiz esnafına şükranlarımızı sunarız

Eyl

Yeni eğitim öğretim yılında aramıza katılan dokuzuncu sınıf öğrencilerimize tüm öğretmen ve öğrencilerimizin katılımıyla Hoş Geldin ve Aşure etkinliği düzenledik.

Etkinliğimize İlçe Müftüsü Özcan Yılmaz, İlçe Milli Eğitim Müdürü İdris Kabahasanoğlu, Okul Aile Birliği Başkanımız Hasan Koç ve kurum müdürleri iştirak ettiler.

Etkinliği organize eden Müdür Yardımcımız Emine Kondak, Beden Eğitimi öğretmenimiz Yalçın İnan ve aşure tadlısını hazırlayan pansiyonumuzda görevli aşçılarımıza ve tüm katılımcılara teşekkür ediyoruz.

Eyl

#ErasmusDays; 9-14 Ekim 2023 tarihlerinde tüm dünyayla aynı anda Türkiye’de de kutlanacak.

Bizler de Of Anadolu İmam Hatip Lisesi, Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu olarak çeşitli faaliyetlerde bulunacağız. Öncelikle kısa bir bilgilendirme yapalım ve ErasmusDays nedir bakalım.

#ErasmusDays Nedir?

Avrupa’yı aydınlatmak için 6 gün: #ErasmusDays

Bir etkinlik düzenlemek, Erasmus+ deneyimlerini paylaşmak veya projelerini duyurmak için yararlanıcılara eşsiz bir fırsat sunan Erasmus Günleri (#ErasmusDays), Erasmus+ Programı'nın tanınırlığını ve bu programa yönelik projelerin görünürlüğünü artırmak, ilgili projelerin çıktılarının yaygınlaştırılmasını sağlamak ve potansiyel yararlanıcıları Erasmus+'tan yararlanmaya teşvik etmek amacıyla 2018 yılından bu yana ülkemizin de katılımıyla Ekim ayı içerisinde çeşitli etkinliklerle kutlanmaktadır.

 

#ErasmusDays Etkinliklerine Neden Katılacağız?

Erasmus Günleri etkinlikleri ile Erasmus+ Programının, Erasmus+ projelerinin ve yararlanıcı hikâyelerinin daha görünür hale gelmesi, her kesimden Erasmus+ yararlanıcısının projelerinin sonuçlarını ve hikâyelerini yerelde paylaşması beklenmektedir. Bu doğrultuda, #ErasmusDays etkinlikleri ile Erasmus+ Programının potansiyel yararlanıcısı olan kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, öğrenciler, gençler gibi tüm hedef gruplarla birlikte deneyim paylaşımlarının yapılması hedeflenmektedir. Kampanya kapsamında proje sahibi her kurum kendi etkinliğini planlayarak, daha önce uygulanmış veya mevcut projelerin yaygınlaştırılmasına yönelik faaliyetler düzenlemektedir.